niedziela, 17 lutego 2019

Otwarcie sezonu 2019

Zupełnie się tego nie spodziewałam :) Odliczałam tygodnie do 21 marca licząc, że w okolicach tej daty uda się pojechać i wykonać pierwsze prace ogrodowe. A tymczasem pogoda okazała się łaskawa: ocieplenie, słońce i w miarę suchy grunt. Raz na parę lat to właśnie w lutym mam okazję rozpocząć działkowanie - bardzo lubię takie wydłużenie sezonu o czas przedwiośnia :) Oczywiście jeszcze może być różnie w pogodzie, zima może nas jeszcze przysypać śniegiem i zmrozić nieco, ale co zrobione, to zrobione. 
Wczoraj było króciutko, raptem 1,5 godzinki, jednak był to czas wystarczający, by przy pomocy koleżeńskich dłoni pobielić drzewka owocowe, porozmawiać z sąsiadami, zrobić zdjęcia i krótki piknik w promieniach słońca ;) Wystarczyło, by w głowie uruchomił się znajomy film o tym, co w tym roku przytnę, przesadzę, skopię, ozdobię ... Póki co, nie ma się o czym rozpisywać. Zostawiam więc tylko trochę wczorajszych zdjęć ku pamięci i serdeczne pozdrowienia :)













A czy Wy już zaczęliście prace w swoich ogrodach? 

Doranma

13 komentarzy:

  1. Widzę, że ogród budzi się do życia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne przedwiośnie u Ciebie.:) Widzę, że zadbałaś o wszystko nawet śliczne termosy zabrałaś ze sobą.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety, nie mam jak zacząć - brak dojazdu do 15 marca:/ Wczoraj jedynie byłam na spacerze w poszukiwaniu wiosny i widziałam pierwszą pszczołę:) Oby zima już nie wróciła...

    OdpowiedzUsuń
  4. Tuż, tuż ta najpiękniejsza pora roku, ja tez już czekam i szukam oznak przedwiośnia pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  5. Słońce, w tym roku wszystko budzi szybciej do życia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne oznaki przedwiośnia na Twoich zdjęciach:) Rekordowo ciepłe temperatury , jak na luty , sprawiły , że przyroda budzi się do życia :)
    Wiosna tuż, tuż :) kwitną przebiśniegi i krokusy , a ja czekam na zawilce:) Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiosna się zbliża, wszystko na to wygląda. Ja na razie planuję warzywnik, a w ogrodzie wycinam panoszący się wszędzie bluszcz. A lada dzień biorę się za krzewy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudny ogród. Teraz jedynie trzeba się modlić aby nie nasypało na nowo śniegu oraz nie było zbyt wielkich przymrozków.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak pięknie, wiosennie już u Ciebie. U mnie jeszcze bardziej zimowe klimaty, ale już lada chwila to się zmieni :D
    Ściskam serdecznie, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzisiaj byłam w moim ogródku na przeglądzie. Wygląda podobnie jak u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny masz ten ogród. Super naprawdę. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Cóż ja mogę napisać ...zazdroszczę, ale tak pozytywnie;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ cudny jest ten karmik z pierwszego zdjęcia <3
    U mnie prace ogrodowe jeszcze czekają, na razie tylko drzewka i krzewy przycięte. Ale powolutku muszę brać się za pracę, bo jest jej ogrom :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń